تسمه های رابر SIT سری V

07 اردیبهشت 1403

تسمه های رابر SIT سری V

تسمه های رابر SIT سری V

انتقال قدرت بر میزان بهره وری، اطمینان پذیری و دوام یک ماشین اتوماتیک نقش کلیدی دارد؛ دستیابی به چنین ویژگی هایی تنها از طریق استفاده از اجزای باکیفیت امکانپذیر است.

تسمه های SIT S.p.A به لطف ویژگی های نوآورانه ی ساخت، استانداردهای بین المللی و توسعه ی مداوم، راه حلی ایده آل، تطبیق پذیر و اقتصادی برای طراحی و تولید ماشین آلات صنعت هستند. بیش از پنج دهه است که SIT ارائه دهنده ی راه حل های انتقال نیروست و با تکیه بر یکی از گسترده ترین سبد محصولات در بازار، امکان انتخاب کارآمدترین و کم حجم ترین راه حل انتقال قدرت با بهترین نسبت کیفیت و قیمت را فراهم آورده است. 

زمانی که نیازی به همگامسازی نباشد، تسمه یV  واسط های مقرون به صرفه، بی صدا و کارآمد برای انتقال قدرت است. با این حال عملکرد همه ی تسمه هایV  یکسان نیست؛ بسته به شرایط، برخی از آنها در نزدیکتر کردن شما به هدف نهاییتان عملکرد بهتری دارند.

از تکیه گاه های ساخت تسمه هایSIT، منابع تحقیق و توسعه است که با هدف ارائه ی تسمه ی متناسب با درایو به مشتری؛ توسط بازاریابی نیز پشتیبانی میشود. 

جدا از مزایایی نظیر:

  • ظرفیت نیروی بالا در تسمه
  • عملکرد قابل اتکا
  • کیفیت پایدار
  • مزایای اقتصادی

توجه به جزئیاتی مانند استانداردسازی، نشاندهندهی تعهد SIT به مشتریست؛ تسمههایV  و Wedge با استانداردهای مربوطهی منتشرشده توسط AFNOR ،DIN ،BSI ،RMA ،ISO و... سازگار است.

 

تحقیقات

تحقیقات زیادی روی تمام انواع تسمه توسط SIT انجام گرفته است که در آنها از منظر کاربر به سیستم انتقال قدرت توجه میشود بنابرین این تحقیقات به یک یا دو جنبه ی خاص از سیستم محدود نشده است. بدیهی است که کاربر مایل به درایوی است که نیرو را با کمترین نیاز ممکن با توجه و مراقبت انتقال دهد و برای مدت زمان طولانی و کافی عملکرد رضایتبخش داشته باشد تا هزینه ی خدمات به کمترین میزان کاهش یابد. 

مشاهدات SIT حاکی از این است که تنها روش موثر اندازه گیری قابلیت های یک تسمه در بررسی عملکرد آن در شرایط سرویس دهی واقعی است؛ در نتیجه دستگاه های آزمایشی توسط این کمپانی ساخته شده است که تسمه ها را برای مدتی طولانی، در شرایطی دقیقاً مانند شرایط سرویس دهی واقعی، به همراه تجهیزات اضافی لازم برای اندازه گیری سرعت، لغزش، کشش ،نیرو و... قرار میدهد. 

رهایی از تنظیم مکرر کشش، از عواملیست که عملکرد تسمه را رضایتبخش میسازد؛ یکی از تست های استانداردی که روی تسمه ها انجام میگیرد تعیین میکند که تسمه چه مدت میتواند بدون تنظیم و رسیدگی به درستی کارش را انجام دهد. 

علاوه بر تست هایی که تسمه را تحت سرویس واقعی می سنجند، تست های تکمیلی از جمله تست های دینامومتر و آزمایشات، جهت سنجیدن توانایی مقاومت تسمه در برابر خمش )روی اندازه های مختلف پولی(، تحت تنش ها و سرعت های مختلف نیز انجام میگیرد.

 

 Classical مدل V تسمه

 

 

از پرکاربردترین تسمه های V که بیشتر به دلیل راحتی و رواج پر استفاده است. این تسمه ها می توانند نیرو را با کمترین هزینه نصب انتقال دهد؛ اما فضای بیشتری را اشغال میکند و وزن درایو با این نوع تسمه )نسبت به درایو با تسمه های”“Narrow V ( بیشتر است. 

به صورت کلی  با وجود کارایی کمتر نسبت به تسمه های Narrow V، تطبیق پذیری و طیف وسیعی از اندازه ها و انواع، تسمه های Classical V را به گزینه ای جذاب تبدیل میکندV.

 

 

  Narrow مدل V تسمه

سطح مقطع این تسمه ها ظرفیت انتقال توان بالاتری را برای هر اندازه قرقره ارائه میدهد؛ بنابراین امکان استفاده از تسمه های کوچکتر و یا کمتر را برای انتقال بار فراهم می کند که اگر هدف به حداکثر رساندن راندمان انتقال نیرو با کاهش وزن و اندازه درایو باشد، مزیت مهمیست.

 

 

مقایسهی تسمههای روکشدار و لبه بریده

بر خلاف تسمه های V معمولی با روکش پارچه ای، تسمه های لبه بریده فاقد پوشش است. تسمه هایV  لبه بریده، به لطف ضریب اصطکاک بالاتر، ظرفیت انتقال توان و بازدهی بالاتری دارد، دنده های سطح داخلی تسمه با افزایش جریان هوا موجب کارکرد در شرایط خنک تر میشود و همچنین انعطاف پذیری بیشتر در این تسمه ها امکان استفاده از پولی های کوچکتر )نسبت به تسمه های روکشدار( را میدهد. SIT انواع تسمه ی روکشدار و لبه بریده را در مقطع های Narrow و Classical ارائه میدهد.

 

 

انواع پروفیلهای تسمهی V:

 

 

 

سری های متفاوت تسمه با توجه به شاخص عملکرد آنها شناخته میشود؛ این شاخص یک پارامتر سریع، شهودی و بصری برای درک سطح عملکرد تسمه است. اطلاعات فنی کامل در مورد عملکرد هر تسمه در جدولPower Rating  مربوط به آن گنجانده شده است.

کنترل ازدیاد طول کلید عملکرد بی نظیر است. از آنجایی که همه مواد طی کارکرد دچار ازدیاد طول میشود ،نمیتوان آن را حذف کرد؛ روش رسیدن به عملکرد قابل اطمینان، کنترل ازدیاد طول ناشی از کشیدگی است بطوریکه درصد آن حداقل و قابل پیشبینی و یکنواخت باشد. تسمه هایV  شرکت SIT در تطابق با پولی بسیار دقیق است. به لطف کنترل و رعایت سختگیرانه ی تلورانس طولی، امکان نصب مجموعه ای از تسمه های V روی همان درایو فراهم است تا از هرگونه مشکل تطبیق جلوگیری شود. تلورانس های به دست آمده )توسطPrecision Matched ( در مقایسه با آنچه که توسطISO 4184  مقرر شده است ،تطابق بیشتری ر ا نشان میدهد.

ثبت نام در خبرنامه بافکو

شما می توانید با عضویت در خبرنامه بافکو از آخرین اخبار، مقالات و رویداد ها مطلع شوید

این نوشته را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید


تمامی حقوق این صفحات متعلق به شرکت بافکو است. ادیب
call